טיפול בנהלי משרדים על ידי עו"ד

עריכת דין זהו מקצוע רב תחומי, זאת אומרת מקצוע אשר לימודי הבסיס משותפים לכלל עורכי הדין אך ישנן התמחויות בנושאים ותחומים שונים שמהווים את ההבדלים בין עורכי הדין. בין סוגי ההתמחויות אפשר למצוא לדוגמא התמחות בנדל"ן, סדר דין פלילי, דיני משפחה, דיני נזיקין, משפט בינלאומי ועוד, כאשר יש תחום מיוחד אשר עוסק בבעיות של האזרח מול רשויות המדינה וזהו התחום המנהלי.

בין הפעולות שנוקט עורך דין מנהלי זה קודם כל לעבור על התיק ולהעריך את סיכוייו במידה ויגיע לבית משפט, וזאת כדי למנוע מהלקוח עוגמת נפש והוצאות מיותרות.

מה זה בכלל עורך דין מנהלי

רשויות המדינה כמו משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וכדומה אשר במסגרת תחומי אחריותן הן מחוקקות חוקים וקובעות תקנות, אשר לעיתים לדעת אזרחים מדובר על חוקים ותקנות אשר פוגעים בהם או בסביבתם הקרובה. במצב כזה בו אזרח חש פגיעה כתוצאה מאותן חקיקות, עומדות בפניו דרכים שונות לפעול כאשר אחת הדרכים היא על ידי הגשת תביעה המתבררת בבית משפט. את כל התהליך הזה של הגשת התביעה מנהל בפועל עורך דין שזה תחום התמחותו. עורך דין מנהלי הוא למעשה עורך דין המייצג את האזרח מול הרשויות השונות.

מה עושה בפועל עורך דין מנהלי

משום שפניה לגופים ציבוריים היא למעשה מצד אחד התמודדות מול גופים לרוב מאוד חזקים ומצד שני חוסר ידע מספיק מבחינת חוקים ותקנות, יש צורך בליווי של איש מקצוע אשר יודע בדיוק מה החוקים, התקנות, החובות והזכויות וכיצד נכון לפעול בצורה הטובה והאופטימלית ביותר. בנוסף במידה ואכן הוא מחליט שהתיק ראוי הוא מתנהל על ידי פניה ישירות לגורם או הגורמים הציבוריים מולם יש טענות בניסיון לפתור את הנושא מחוץ לבית המשפט, ורק במידה ואין הסכמה מוגשת פנייה לבית משפט ושם במהלך הדיונים מתנהל עורך הדין בניסיון לזכות עבור הלקוח אותו הוא מייצג.

באילו מקרים יש צורך בעורך דין מנהלי

קיימות בעיות שונות ורבות מול רשויות ציבוריות שונות למשל מול רשויות מקומיות קיימים עימותים וחוסר הסכמות בנושאים של בנייה כמו השבחה, צווי הריסה וכדומה. גם בנושא של מיסים יש לעיתים מחלוקות כמו למשל בנושא של ארנונה. מקרים נוספים בהם יכולות להיות בעיות מול רשויות בתחומים של העסקת עובדים זרים וכל מה שקשור לאישורים וגירוש, קבלת אזרחות, דברים הקשורים לתעבורה, הפרות בכל מה שקשור למכרזים ציבוריים שונים של רשות מקומית או מול משרד ממשלתי.