מה הן פעולות הניקיון המתבקשות לפני שמזמינים מדביר?

מה הן פעולות הניקיון המתבקשות לפני שמזמינים מדביר?

ביחד איתנו חיים בעולם עוד אינספור חרקים מסוגים שונים, ובלא מעט מקרים הם מגיעים אל הבתים שלנו. כתוצאה מכך הדברה היא פעולה נפוצה מאוד. בפרט נהוג לבצע הדברה נגד נמלים והדברה נגד ג'וקים כפעולת מנע, והדברות נגד פרעושים, פשפשים, תיקנים גרמנים, עש וחרקי מזון כשהם מתגלים בדירה. לפני שמזמינים מדביר, וליתר דיוק לקראת הגעתו, יש מספר פעולות ניקיון שחשוב לבצע – ואת הפירוט שלהן תוכלו לקרוא בכתבה זו.

שטיפה יסודית של הבית

אחרי הדברה יש להימנע משטיפת הרצפה במשך 48-72 שעות. הסיבה לכך היא שחומרי הניקוי והספונג'ה עלולים לנטרל את חומרי ההדברה ובכך לפגוע באפקטיביות הפעולה. חשוב להדגיש בהקשר זה כי אם מאווררים את הבית אחרי הריסוס, אין סכנת חשיפה לחומרים מסוכנים, ובוודאי שלא כשההדברה בוצעה ע"י חברה אמינה כמו קסם הדברות שמקפידה על שימוש בחומרים מאושרים בלבד ובעלי רעילות נמוכה.

עקב האיסור על שטיפת הרצפה אחרי ההדברה, כדאי לעשות זאת לפני שהמדבירים מגיעים – כך שהבית יהיה גם נקי ונעים וגם נקי מאותם חרקים מזיקים.

סדר וניקיון במטבח

חלק גדול מהחרקים שעלולים להימצא בבתים שלנו, ובפרט התיקנים האמריקאים והנמלים, מגיעים בגלל שהם מחפשים מזון. חיפוש המזון מוביל אותם באופן טבעי למטבח, ולכן זהו אזור שכל המדבירים מתמקדים בו. כדי שההדברה תהיה אפקטיבית מצד אחד ומצד שני לא תפגע במוצרי מזון, חובה לוודא שאין אוכל חשוף על משטח העבודה במטבח או בכל מקום. בנוסף יש לפנות את הארונות מהכלים וממוצרי המזון כדי שאפשר יהיה לרסס גם בתוכם.

ניקוי מזגן עמוק

הדברה מקצועית היא הזדמנות לניקיון יסודי באופן כללי, כדי לשדרג את החיים מכל הבחינות. דוגמה טובה לכך היא ניקיון עמוק של המזגן, כזה שכולל הסרת הפילטרים ושטיפתם וכן פירוק הפלסטיקים והתזת חומרי ניקוי ייעודיים אל המרחבים השונים של המכשיר החשמלי – כדי לחסל את כל המזיקים שמסתתרים בתוכו. באופן דומה אפשר להשקיע גם בניקוי מקצועי של הספות, שגם בהן עלולים להסתתר חרקים כגון קרדית אבק הבית וחיידקים מזיקים.

ההנחיות המפורטות שמספק מדביר מקצועי

הדברה מכל סוג שהוא כדאי תמיד להפקיד בידי מדביר בעל ניסיון רב. מדבירים מקצועיים מקפידים גם לספק הנחיות מפורטות לקראת הגעתם, כך שאת הפעולה עצמה הם יוכלו לבצע בדרך היעילה ביותר האפשרית. כך למשל ייתכן שתקבלו הנחיה לפנות רהיטים ופריטים אחרים מהאזורים הסמוכים לקירות – אזורים שבהם חשוב במיוחד לבצע ריסוס משום שאלה הם הנתיבים האהובים על רוב החרקים.