טיפים לניקוי הגג

טיפים לניקוי הגג

לרוב הבתים בישראל, יש גג רעפים. מדובר על גגות קלי משקל וכאלה המספקים הגנה מצוינת מפגעי מזג האוויר. כאן נציין ונחדד שעל מנת לבנות גג רעפים בצורה נכונה וטובה, דרוש גם ניסיון וכמובן גם מיומנות מתאימה. במידה והגג יהיה בנוי כמו שצריך, הוא יהיה עמיד ויהיה ניתן להנות ממנו לאורך זמן. מה שכן, אם ייעשו טעויות בבנייתו, הרי שיכולות להתפתח כל מיני בעיות כמו, שקיעה של אזורים מסוימים, רעפים שזזים מהמקום, חדירה של מים ועוד. על כן, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית ואמינה להקמת גגות וכמובן כזו שיש לה צוות מקצועי שגם יודע לתקן גגות רעפים.

גגות רעפים – תחזוקה

מדובר על גגות איכותיים שדורשים תחזוקה מינימאלית. יש לערוך ביקורת לגג מדי שנה. יש לבדוק את צידו התחתון והעליון. מומלץ לעשות זאת בתקופת הקיץ ולפני שמגיעים הגשמים. במידה ויש תקלה, חשוב מאוד שלא להזניח ולטפל בה כמה שיותר מהר. כאן נציין, שאם התקלה לא תטופל ויגיעו הגשמים, הרי שתתפתח זרימה חזקה של מים והדבר יאפשר לכמות גדולה של מים לחדור לגג. כאשר מבצעים את הביקורת, מגלים שיש צורך בניקוי הגג. יש הצטברות של אבק, בוץ, עלים וכל אלה יכולים להפריע משמעותית לזרימת המים במורד הגג. אותה הפרעה, יכולה בסופו של דבר להביא לסדק או לשבר באחד הרעפים או יותר. על מנת להימנע ממצב כזה, ריכזנו לכם 4 טיפים, בהם תוכלו להשתמש על מנת לנקות את גג הרעפים.

טיפ מס' 1 – לתכנן את העבודה

תעלו לגג רק אחרי שדאגתם לציוד המתאים. במידה ויש צורך בתיקון המרזבים, יש לבצע את התיקון לפני הניקוי. כך המים יתנקזו בהצלחה דרך צינור המים.

טיפ מס' 2 – בטיחות

עבודה על הגג היא עבודה בגובה ועל כן יש לנהוג בזהירות ומה זה אומר? יש להתרחק משפת גג, יש לנוע על הגג בזהירות, יש לצעוד מכל הקורות התומכות.

טיפ מס' 3 – סלקו לכלוך שאפשר לאסוף ידנית

לפני שאתם מתחילים לשטוף את הגג במים, מומלץ שתאספו את הלכלוך שיש על הגג. אם תתחילו בשטיפה מבלי שנאסף הלכלוך, הרי שהדבר יגרום לסתימה של המרזב. אספו כל מה שאתם יכולים ורכזו בשק. לאחר מכן, הורידו אותו למטה.

טיפ מס' 4 – נקו עם צינור מים ומטאטא

לאחר שאספתם את כל הלכוך, תוכלו להתחיל בתהליך הניקוי. עשו זאת באמצעות צינור מים ומטאטא. שפשפו את כל הלכלוך שהצטבר על הרעפים בעזרת המטאטא והזרימו מים. שימו לב והיזהרו שלא להחליק או לפול.

פנלים מבודדים דמוי רעפים – להנות מגג רעפים עם כל היתרונות

אם אתם רוצים לבצע קירוי למבנה שלכם, תוכלו להתקין פנלים מבודדים אלומיניום, איסכורית או פנלים מבודדים דמוי רעפים. במידה ותבחרו בסוג האחרון שהוזכר לעיל (דמוי רעפים) וזאת על מנת להעניק למבנה מראה חמים וכפרי, התוצאה שתתקבל תראה כמו גג רעפים קלאסי (רק בליווי היתרונות שיש לפנלים המבודדים, שמהם אתם רק תרוויחו). גם מבחינת הניקוי שלהם, מדובר על ניקוי פשוט ומינימאלי שכל אחד יכול לעשות בעצמו. מומלץ לעשות את הניקוי פעם בשנה.