איך לייצר אווירה חיובית במשרד

איך לייצר אווירה חיובית במשרד

המונח "אווירה חיובית" הוא מונח רחב ובעל משמעות גדולה כשמדברים על מקומות עבודה. הרי עובד שמגיע אל משרד מדי בוקר, הולך לבלות בו מספר שעות. אם הוא לא ייהנה מאווירה חיובית במקום, זה יכול להיות מאוד לא נעים עבורו וסביר להניח שזה יתבטא בהספק שלו. הוא יתקשה לעמוד ביעדים ובוודאי שלא יספק את התשואה שמצפים ממנו.

לכן, כל בעל עסק וכל בעל משרד, צריך לחשוב על כך שעליו לייצר אווירה חיובית עבור העובדים שלו. ניתן לייצר אווירה כזו בעזרת מספר כלים. חלקם מנטאליים, אחרים קשורים ליחסים במקום העבודה, וכן בעזרת דברים שקשורים למקום עצמו, בין אם זה ניקיון, עיצוב וכדומה.

אנחנו נתייחס לנקודה השלישית מאחר והיא מהותית. הרבה פעמים אנחנו נוהגים לחשוב שעל מנת ליצור אווירה חיובית במשרד, אנחנו צריכים לתת לעובד שלנו שכר גבוה או תנאים טובים, אנחנו צריכים לספק לו סביבת עבודה נעימה. זה נכון, אך זה לא מספיק. העובד רוצה לעבוד במקום שכיף להיות בו מבחינה פיזית, מקום שירגיש לו כמות בית, במובן החיובי של המילה.

כיצד הופכים משרד לבית?

ראשית עלינו לוודא שהמקום יהיה נקי כל הזמן. זה אומר שעלינו להעסיק חברת ניקיון משרדים או צוות ניקיון שיהיה אחראי שהמקום יהיה נקי. הצוות צריך לעבוד מדי יום, לשטוף, לטאטא, לנקות אבק, לזרוק את הלכלוך ועוד. כך בכל פעם כשהעובד ייכנס למשרד בבוקר, הוא ייהנה ממשרד נקי עם ריחות טובים.

שנית, אנחנו צריכים לספק לעובד סביבה נעימה, כלומר, אנחנו צריכים לספק לו סביבה מרווחת שהוא ירגיש נוח לשבת ליד השולחן, לנוע בקלות, לעבור ממקום למקום. הוא צריך שיהיה לו את כל מה שנדרש על מנת לבצע את העבודה בצורה מלאה.

דבר נוסף שאנחנו צריכים לחשוב עליו זה העיצוב של המקום. עובד ייהנה הרבה יותר ממקום עבודה שיש בו ציורים, תמונות, צבעים חיים, מקום שירגיש חי ולא מקום שיזכיר לו משרד אפור ומשעמם.

נקודה אחרונה, אווירה חיובית יכולה גם להתבטא במוזיקה או במקרני טלוויזיה שמשדרים תמונות שונות. זה תמיד מוסף לאווירה.