שמירה על ניקיון כשיש גור כלבים בבית

גור כלבים בבית זה שמחה, כיאה לחבר הכי טוב שלנו. אלא שלגדל כלב זה לא דבר פשוט, כאשר נדרשת מכם אחריות גדולה כל העת.

הוא עלול לעשות את צרכיו בתוך הבית, בטח בחודשים הראשונים של חייו (או אפילו בשנים הראשונות) בהם ייתכן בהחלט מצב בו הגור זקוק להתפנות אחת לכ-30-20 דקות בלבד.

המשמעות פשוטה: עליכם נדרשת נקיטה של כל המאמצים לצמצם את פוטנציאל הלכלוך למינימום, אבל זו בהחלט משימה אפשרית. כך תעשו את זה נכון.

השלב הראשון: סימון טריטוריה

מגיל צעיר, עליכם לחנך את הגור שלכם. חלק בלתי נפרד מכך הוא כמובן חינוך לעשיית צרכים מחוץ לבית. חשוב להקפיד על טיולים מחוץ לבית באופן תדיר, וכאשר מזהים שהכלב חסר מנוחה ועלול לעשות את צרכיו בתוך הבית.

דרך יעילה היא שימוש בעיתון או באמצעים אחרים שעשויים לסמן לכלב מהו המקום הרצוי לעשיית צרכים. בשלב הראשון, בתוך הבית אולם לא על הרצפה, השטיח וכן הלאה.

כאשר מקפידים על כך, השלבים הבאים עשויים להיות מעט פשוטים יותר לביצוע. אתם יכולים לקחת אתכם את העיתון, לטיולים מחוץ לבית, כך שהגור יבין בהדרגה היכן ואיך הוא אמור לעשות את צרכיו. אחרי מספר שבועות של תרגול, ייתכן מאוד שתוכלו לסמן "וי" על המשימה.

היתרונות של אילוף כלבים

עם כל הניסיונות העצמאיים שלכם לחינוך הכלב, שיכולים כאמור להסתיים בהצלחה, בחלק גדול מהמקרים מומלץ להשאיר את העבודה למומחים.

אילוף גורים הוא פתרון מצוין לחינוך הכלב ולהקניית התנהגות "נורמטיבית" ורצויה, כולל סוגיית הצרכים. במילים אחרות: ככל שאתם מקדימים לאלף את הכלב, הסיכויים לכך שהתהליך יסתיים בהצלחה – ותוך פרק הזמן הקצר ביותר האפשרי – עולים.

אסור לשכוח שאילוף כלב הוא תורה שלמה, הכוללת מגוון שיטות, כלים ואפילו נושאים תיאורטיים.

מאלף מנוסה יידע מהי השיטה המתאימה ביותר במקרה שלכם, כזו שעשויה להתאים לסוג הכלב, לגיל שלו וכמובן שגם לאופי.

מנקים את הבית ביעילות

בכל אחד מהמקרים, אתם צפויים להידרש לנקות את הבית שלכם – וסביר להניח שגם יותר מפעם אחת.

זה מתחיל עם ניקיון עצמאי שלכם, באמצעות אביזרי ניקיון בסיסיים שצפויים להיות בכל בית (מה שסביר שיהיה בתדירות גבוהה יותר כשיש בבית גור כלבים), ונמשך עם ניקיון מורכב הנדרש במצבים של נזק שקשה להתמודד איתו: למשל עשיית צרכים על השטיח או על הספה.

מומלץ מאוד להיעזר בחברת ניקיון מקצועית, בין אם לצורך משימת ניקיון נקודתית הנחשבת מראש למורכבת יותר ובין אם באופן שוטף.

חברה שכזו תוכל להסיר מכם את האחריות ולתת לכם קצת שקט נפשי, בידיעה שאנשיה ישתמשו במיטב הציוד והחומרים על מנת לנקות את הבית בצורה יסודית ויעילה.

אז איך מתחילים? פשוט מאוד: אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברה מובילה הפועלת בתחום, לקבלת ייעוץ ראשוני ולהזמנת שירות ניקיון באיכות ללא מתחרים.